Vitajte vo Wilio!

Wilio prezeráte ako neprihlásený zákazník

Prepnúť na poskytovateľa
Navigácia
Služby
Cenníky
Rady a tipy
O aplikácií
Stiahnuť aplikáciu
Ako to funguje
Často kladené otázky
Ako sa môžeme zlepšiť
Kontaktujte nás
O Wilio
Prihlásiť sa
Vitajte vo Wilio!

Wilio prezeráte ako neprihlásený zákazník

Prepnúť na poskytovateľa
Navigácia
Služby
Cenníky
Rady a tipy
O aplikácií
Stiahnuť aplikáciu
Ako to funguje
Často kladené otázky
Ako sa môžeme zlepšiť
Kontaktujte nás
O Wilio
Prihlásiť sa

PC a IT služby

Hľadáte it špecialistu na pc a it služby? V tejto kategórii máme 7232 poskytovateľov. Pošlite dopyt.

Zadať dopyt

38 664 profesionálov na Slovensku

67 895 vyriešených projektov

4,8 z 5 priemerné hodnotenie našich odborníkov

226 512 inštalácií aplikácie

PC a IT služby

Potrebujete službu z oblasti pc a it služby? Wilio vám pomôže nájsť kvalitných odborníkov na tvorbu a dizajn webstránok, aplikácií a vývoj softvéru. Cena správy sietí a počítačov sa väčšinou odvíja od rozsahu služieb. Prezrite si bližšie informácie k službám: spravovanie, zapracovanie dodatočných pripomienok, konzultácie, ktoré vám poskytne niektorý z našich 7232 špecialistov v danej kategórií.

Pozrite tiež:CenníkyRady a tipy

38 664 profesionálov na Slovensku

67 895 vyriešených projektov

4,8 z 5 priemerné hodnotenie našich odborníkov

226 512 inštalácií aplikácie

Ukážky realizácii

Naši poskytovatelia pomohli už vyše 82871 zákazníkom

Záhrada a vonkajšie práceIgor K.
SklenárstvoMatej P.
Tehlové obkladyMaroš K.
Pokladanie alebo výmena podlahyLadislav A.
Drevené zábradlieRóbert F.
Výroba kuchyneRichard S.
Kosenie trávyIgor K.
Záhradný architektOlívia R.
Dlažba na terasuJán T.
Kované brányJozef V.
KrytinyLubomír K.
Oprava strechyLubomír K.
StolárMartin B.
DrevodomyŠtefan T.
NovostavbaIvan C.
Vstavané skrineAndrej K.
Renovácia kuchynskej linkyDaniel G.
Zimná záhradaMichal S.
Gabiónové plotyŠimon Z.
Vinylová podlahaLadislav A.
Užitočné informácie

Čo potrebujete vedieť

Často kladené otázky

V rámci IT podpory nám prichádzajú často podobné otázky. Preto sme pre Vás zostavili zoznam často kladených otázok a ich riešení, ktoré Vám pomôžu pri problémoch s vašim počítačom. Ak kliknete vľavo, nájdete tam najčastejšie sa vyskytujúce otázky z oblasti IT. 

Aké sú najčastejšie otázky ohľadom počítača?

Môj počítač sa nechce zapnúť, čo mám robiť? V prvom rade skontrolujte napájací kábel a uistite sa, že je zapojený do elektrickej zástrčky. Pri používaní predlžovacieho kábla sa takisto uistite, že je zapojený v zástrčke a vypínač na predlžovacom kábli je zapnutý. Niektoré predlžovacie káble majú v sebe zabudovaný istič – červené alebo čierne tlačidlo nachádzajúce sa vedľa vypínača. Stlačením ističa viete predlžovačku resetovať, čo môže vyriešiť Váš problém. 

Čo robiť ak môj počítač prestane pracovať?

Existuje viacero možností prečo Váš počítač prestal pracovať a „zamrzol“. Pravdepodobne si s tým nebudete vedieť poradiť svojpomocne. Počítačové programy sú už na takej úrovni, že pre ich  používateľov je často krát náročné aj používanie základných programov. Ak na vašom počítači prestala reagovať klávesnica, najlepším riešením je skúsiť počítač reštartovať. 

Čo robiť ak mi nefunguje hardisk? 

Tak ako pri mnohých iných problémoch s počítačom, prvým krokom, ktorý by ste mali vyskúšať je reštartovanie počítača. Reštartovaním prídete na to, či je hardisk naozaj poškodený. Ak je chyba v ňom, počítač sa Vám s najväčšou pravdepodobnosťou nepodarí správne reštartovať. V takom prípade kontaktujte profesionálny servis, odborníci vyriešia problém za Vás. 

Môj monitor má čiernu obrazovku, čo robiť? 

Najskôr skontrolujte, či je monitor naozaj zapnutý. Ak na počítači nesvieti žiadne svetielko napájania (zelené alebo oranžové), skúste stlačiť tlačidlo zapnutia a počkať kým sa nerozsvieti. Ak bol Váš počítač zapnutý, obrazovka svietila, no vy ste sa od neho vzdialili a po návrate bola obrazovka čierna, znamená to, že počítač je v spánkovom režime. „Prebudíte“ ho stlačením myši alebo ľubovoľnej klávesy na klávesnici. Zároveň sa uistite, že monitor je správne pripojený k zadnej časti počítača. 

Čo robiť ak je obraz na monitore rozmazaný alebo posunutý?

Ak je kábel k monitoru zle zapojený, alebo je poškodený výsledkom môže byť  rozmazaný obraz na monitore. Odpojte video kábel zo zadnej časti počítača a skontrolujte, či jeho konce nie sú ohnuté, spálené alebo zlomené. Ak je všetko v poriadku, kábel opäť vložte do monitora. Ak kábel nie je nastavený v správnej polohe, na monitore sa môžu ukázať rýchlo alebo pomaly sa zobrazujúce zvislé, alebo vodorovné čiary. Obrazovka monitoru pri tom vyzerá, ako by sa vlnila. Skreslený obraz na monitore môžu spôsobiť aj silné elektromagnetické frekvencie, ktoré spôsobujú rušenie obrazu. Preto skontrolujte, či sa v blízkosti monitora nenachádzajú reproduktory, ventilátory alebo iné zariadenia, ktoré majú rušivé magnetické pole. 

Čo robiť ak sa na monitore zobrazí hlásenie „Žiaden signál“?

Skontrolujte či je monitor správne pripojený v jeho zadnej časti, ako aj v zadnej časti počítačového boxu. Ak si myslíte, že monitor je pripojený správne, skontrolujte či sa neuvoľnil niektorý z káblov. Zo zadnej časti monitora odpojte všetky káble, ktoré môžete. Každý kábel okrem dátového by ste mali vedieť jednoducho odpojiť. Následne odpojte dátový kábel zo zadnej časti počítačového boxu a opätovne ho zapojte. Uistite sa, že je k počítaču pripojený pevne. Väčšina počítačových boxov má na zadnej strane tzv. skrutky, do ktorých je možné vložiť konektory a dodatočne ich pomocou skrutiek upevniť. 

Čo robiť ak sa na obrazovke monitoru zobrazia čierne okraje?
Obrazovka monitoru sa prestane automaticky upravovať na svoje správne rozlíšenie, ak ste jej rozlíšenie nedávno pozmenili. Rozlíšenie obrazovky viete upraviť na jej pôvodné nastavenie, alebo upraviť jej veľkosť manuálne. Manuálne nastavenia monitorov sa pri jednotlivých druhoch počítačov líšia. Manuálne si dokážete upraviť šírku aj výšku obrazu na monitore. Spôsob, akým ju upravíte nájdete v informačnom manuály monitora. 

Prečo mi počítačová myš lieta po obrazovke?

Používateľom optickej mechanickej myši (najbežnejší typ počítačovej myši pre stolné počítače) sa pravdepodobne už prihodila situácia, v ktorej sa im myš chaoticky pohybovala po obrazovke. Tento tzv. lietajúci pohyb myši po obrazovke je najčastejšie spôsobený jej znečistením. Ak ste myš vyčistili, ale problémy s ňou pretrvávajú, znamená to, že je zrejme poškodená. Či to tak naozaj je zistíte, ak myš pripojíte k inému zariadeniu. Ak myš lieta po obrazovke pripojená aj po pripojení k inému počítaču, odporúčame ju vymeniť. 

Čo robiť ak koliesko na myši funguje nesprávne?

Ak používate akúkoľvek verziu systému Microsoft Windows a koliesko nefunguje správne, skúste v Nastaveniach otvoriť priečinok Vlastnosti myši. Priečinok nájdete po otvorení ovládacieho panela, dvojitým kliknutím na ikonu Myš. 

Ako vyčistiť klávesnicu? 

Tlačidlá sú na klávesnici iba uchytené. Ak teda potrebujete klávesnicu vyčistiť, stačí ich opatrne vysunúť pomocou noža alebo iného ostrejšieho tenkého predmetu. Po vysunutí môžete dôkladne očistiť klávesnicu, aj jednotlivé klávesy. Nezabudnite však kam jednotlivé klávesy patria!

Ako sa spustím núdzový režim na svojom počítači? 

Ak chcete spustiť núdzový režim systému Windows 7 alebo Windows 10, pri spustení počítača stlačte kláves F8. Ten Vás dostane k ponuke Rozšírené možnosti systému Windows. Pomocou šípok na klávesnici prejdite na položku Núdzový režim a potvrďte s Enter. 

Nemôžem odstrániť súbor, pretože ho používa Windows, čo robiť?

Zatvorte všetky spustené programy v počítači a znova vyskúšajte súbor odstrániť. Ak narazíte na rovnaký problém aj po zatvorení všetkých spustených programov, prejdite do Núdzového režimu a súbory odstráňte. 

Ako aktualizujem počítač v systéme Microsoft Windows?

Ak používate systém Microsoft Windows 7, Windows 10, alebo novšiu verziu systému, máte oprávnenie aktualizácie systému Microsoft Windows (v niektorých prípadoch aj aktualizáciu hardisku počítača) pomocou najnovších ovládačov na oficiálnej stránke spoločnosti Microsoft. Poväčšine sú počítače nastavené na automatickú aktualizáciu, ako náhle je dostupná novšia verzia systému. 

Je bezpečné vypnúť počítač so zapnutým systémom Windows?

Ak pri používaní počítača nenastanú problémy, používatelia by nemali vypínať alebo reštartovať počítač cez tlačidlo napájania, ak je systém Windows ešte stále spustený. Spoločnosť Microsoft zahrnula do svojho systému funkciu vypnutia kvôli všetkým potrebným krokom k bezpečnému vypnutiu počítača. Verzie systému Microsoft Windows pri vypínaní kontrolujú fungovanie počítača a bezpečne ho vypnú. 

Ako môžem obnoviť súbory v priečinku Kôš?

Otvorte priečinok Kôš nachádzajúci sa na pracovnej ploche pomocou dvojitého kliknutia. V priečinku sa zobrazia všetky vymazané súbory. Označte súbory v Koši, ktoré chcete obnoviť. Pravým tlačidlom myši zvoľte možnosť Obnoviť. 

Čo robiť ak nemôžem odosielať ani prijímať e-mailové správy?

Overte, či je počítač pripojený k internetu a k problému nedochádza kvôli zlému pripojeniu. Pre uistenie správnosti funkčnosti siete kontaktujte poskytovateľa internetových služieb alebo správcu wifi siete. 

Prečo nemôžem prijať e-maily s prílohami?

Ak je vaša e-mailová schránka preplnená prijatými správami, alebo máte obmedzený, iba niekoľko megabajtový ukladací priestor, nebudete môcť prijať e-mailové správy s prílohami. Ak správy s prílohami nedostanete, odosielatelia budú informovaný o probléme s preplnenou e-mailovou schránkou, alebo o prekročenej veľkosti zasielaných súborov. Keďže sa počítačové vírusy najčastejšie rozširujú prijímaním cez e-mail, mnoho poskytovateľov e-mailových programov sa pred prijatím a rozširovaním vírusov chráni zákazom prijímania určitých typov súborov. Napríklad Microsoft Outlook chráni používateľov blokovaním určitých typov súborov s prílohami. 

Sú pri zadávaní e-mailových adries povolené medzery? 

Rovnako ako pri internetových URL adresách sa ani v e-mailových adresách nezadávajú medzery. Mená e-mailových adries však môžu byť rozdelené pomocou bodky. Napríklad vlastník e-mail adresy s menom John Smith, môže mať vytvorený účet – [email protected] alebo [email protected] Všimnite si, v mene ani jedného z účtov sa nenachádzajú medzery. 

Čo robiť ak moja tlačiareň tlačí rozmazane?

Ak na  tlač použijete nevhodný typ papiera, môže sa stať, že vytlačené stránky budú rozmazané, nerovnomerne vytlačené, s krivým textom alebo roztekajúcou sa farbou na okrajoch papiera. Vaša tlačiareň môže tlačiť rozmazane aj kvôli zanesenej tlačovej hlave. Každá moderná tlačiareň má vlastné návody na čistenie tlačovej hlavy, na automatické testy alebo diagnostiku tlače, ktorú je možné vykonať na kontrolu čistoty tlačovej hlavy v tlačiarni, alebo iných zariadení používaných na tlač. 

Ako opravím uviaznutý papier v tlačiarni?

Tlačiareň vypnite. Skontrolujte zásobník, umiestnenie, do ktorého sa papier na tlač vsúva. Ak je uviaznutý papier viditeľný, manuálne ho odstráňte. Vyberte všetok papier, ktorý by mohol uviaznuť v tlačiarni zo zásobníka. Ak papier neviete odstrániť vytiahnutím, otvorte tlačiareň, tak aby ste mali prístup k atramentovým kazetám alebo tonerom tlačiarne a uviaznutý papier odtiaľ odstráňte. Po odstránení uviaznutého papiera môžete tlačiareň opäť zapnúť. 

Ako nainštalujem tlačiareň, ak som stratil inštalačný disk?

Ak Vám k inštalácii tlačiarne chýba inštalačný disk, nie je to našťastie takým problémom, ako sa prvotne môže javiť. S inštaláciou nemusíte čakať pokým Vám spoločnosť zašle nový disk. Každý výrobca tlačiarní a hardvérov v súčasnosti poskytuje prístup k svojim softvérovým programom a ovládačom, ktoré sú súčasťou ich produktov na stiahnutie. 


Čo robiť ak sa nemôžem pripojiť k sieti?

Skontrolujte, či je sieťový kábel správne pripojený k zadnej časti počítača. Okrem toho sa pri kontrole správneho pripojenia sieťového kábla uistite, či sú LED diódy v sieti správne osvetlené. Sieťové karty so svietiacou zelenou LED diódou zvyčajne označujú, že karta je pripojená a prijíma signál. Blikajúca zelená kontrolka vo všeobecnosti znamená prijímanie alebo odosielanie údajov. 

Ako nájdem moju sieťovú jednotku?

Otvorte si program Microsoft Explorer. V Prieskumníkovi kliknite na rozbaľovaciu ponuku Nástroje a potom na možnosť Nájsť sieťovú jednotku. Ako voľbu pre hľadanie zadajte možnosť Sieťová jednotka alebo Sieťový počítač. Ak je názov vášho zariadenia napr. „Nádej“, pre priradenie k tomuto počítaču zadajte do vyhľadávania „\\ nádej“. Ak chcete vyhľadať priečinok vo vašom počítači, napríklad priečinok mp3, zadajte do vyhľadávania „\\ nádej \ mp3“. Ak sa chcete pripojiť k počítaču alebo sieťovej jednotke, bude sa od Vás vyžadovať zadanie používateľského mena alebo prihlasovacích údajov. 

Ako zistím názov môjho zariadenia? 

Pravým tlačidlom myši kliknite na ikonu Tento počítač a následne kliknite na položku Vlastnosti. V položke Vlastnosti kliknite na kartu Názov počítača. Po otvorení tohto priečinka sa Vám zobrazí názov zariadenia a jeho špecifikácie. Ak chcete zmeniť názov zariadenia alebo jeho špecifikácie, kliknite na položku Premenovať tento PC. 

Čo je to počítačový vírus? 

Počítačový vírus je softvérový program, ktorý bol vytvorený s cieľom napadnúť počítač, rozšíriť sa do jeho programov a zničiť používateľove údaje. Vývojári softvérov vyvinuli antivírusové programy, ktoré počítačom pomáhajú chrániť sa pred napadnutím vírusom. Treba si uvedomiť, že mnoho počítačov v sebe nemá zabudované antivírusové programy a naopak, v niektorých počítačoch sú antivírusové programy predinštalované, no ich platnosť vyprší po 90 dňoch. 

Má v sebe systém Windows nainštalovaný antivírusový program?

Všetky systémy Windows – Windows 7 a Windows 10, zahŕňajú predinštalovaný antivírusový program.

Môže vírus poškodiť hardvér počítača?

Nie. Počítačové vírusy sú založené na softvérovom kóde, ktorého hlavným cieľom je šírenie vírusu do počítačových súborov a ďalších počítačov. Spôsobuje vymazávanie súborov a problémy s údajmi v počítači. Ak máte problém s hardvérovým zariadením ako napríklad tlačiareň, grafická karta, zvuková karta atď., problém nespôsobuje počítačový vírus. 

Odstránim počítačový vírus, ak naformátujem alebo vymažem svoj hardisk?

Ak Váš počítač napadol vírus, formátovaním alebo vymazaním jednotky pevného disku a jeho opätovným spustením takmer vždy vymažete akýkoľvek typ vírusu. Nezabudnite však, že zálohované súbory takisto môžu obsahovať vírus, ako aj iné média a jednotky pripojené k počítaču. Ak je Váš počítač pripojený k inému počítaču, ktorého sieť je zavírená, alebo je vírus uložený v počítači s rozličným typom softvéru od toho vášho. Počítač môže byť opäť napadnutý vírusom. To isté platí, ak počítač nie je dostatočne chránený. 

Ako odstránim údaje vyhľadávania na internete? 

Otvorte prehliadač a kliknite na ikonku Nástroje (zobrazená aj ako malá ikona ozubeného kolieska v ľavom hornom roku). Následne prejdite do kolónky Bezpečnosť a zvoľte možnosť Odstrániť históriu prehliadania. Týmto odstránite údaje vyhľadávania v prehliadači. Ak používate prehliadač Google Chrome, prejdite na položku Ďalšie nástroje a zvoľte Vymazať údaje o prehliadaní. Používatelia prehliadača Firefox môžu prejsť do časti História a zvoliť možnosť Vymazať nedávnu históriu.