Vitajte vo Wilio!

Wilio prezeráte ako neprihlásený zákazník

Prepnúť na poskytovateľa
Navigácia
Služby
Cenníky
O aplikácií
Stiahnuť aplikáciu
Ako to funguje
Často kladené otázky
Ako sa môžeme zlepšiť
Kontaktujte nás
O Wilio
Prihlásiť sa

Porucha auta Bratislava

Porucha auta? V tejto kategórii máme 2668 overených firiem a odborníkov z vášho okolia. Pošlite dopyt.

Zadať dopyt

27 638 profesionálov na Slovensku

50 983 vyriešených projektov

4,8 z 5 priemerné hodnotenie našich odborníkov

199 720 inštalácií aplikácie

Porucha auta Bratislava

Hľadáte porucha auta Bratislava? Jednoducho vám pomôžeme nájsť kvalitných odborníkov aj v Devínskej Novej Vsi, Vrakuni. Služby môžete využiť aj v širšom okolí ako Lozorno, Modra, Záhorská Bystrica. Odborníci v tejto kategórii tiež robia: diagnostiku, opravu a výmenu brzdového obloženia a platničiek a výmenu pneumatík. Zabezpečia pre vás opravy karosérie a iné klampiarske činnosti, výmeny poškodených častí auta a použijú pri tom zdvihák, náradie, olej, filtre, pneumatiky. Vyberte si najlepšiu ponuku pre porucha auta Bratislava z našich technikov.

27 638 profesionálov na Slovensku

50 983 vyriešených projektov

4,8 z 5 priemerné hodnotenie našich odborníkov

199 720 inštalácií aplikácie

Ukážky

Ukážky realizácií našich poskytovateľov

Výroba nábytkuRadoslav
ElektroinštalácieMarcel L.
Rekonštrukcia bytu/domuVladimir J.
Stavebné práceKovacs G.
Stavebné práceKovacs G.
Dizajn, architektúra, projekty a iné službyStanislav
Rekonštrukcia bytu/domuVladimír J.
Služby pre tebaBranis B.
MontážEmil K.

Užitočné informácie

Čo potrebujete vedieť

Top 12 najbežnejších porúch a problémov s autom.

Dokončenie rutinného servisu a údržby je zásadné pre udržanie dobrého chodu vášho automobilu, nákladného vozidla alebo SUV. Občas však nastanú problémy s autom a každé vozidlo bude mať určité varovné signály. Aby sme znížili riziko poruchy a nákladných opráv, vymenovali sme 12 najbežnejších problémov s autom, ktoré sa zvyčajne objavujú.

1. Výstražné kontrolky. 

Výstražná kontrolka motora je najbežnejšou záležitosťou majiteľov automobilov, nákladných automobilov a SUV. Tieto kontrolky sa rozsvietia, keď ECU (elektronická riadiaca jednotka motora) vozidla zistí chybový kód vyvolaný snímačom. Pretože existuje viac ako 200 možných výstražných kódov, je najlepším spôsobom, ako určiť zdroj a vykonať správne opravy, nechať si skontrolovať auto profesionálnym automechanikom.  

2. Spaľovací motor. 

Motor pracuje najlepšie, keď sa v spaľovacej komore správne mieša vzduch a palivo a zapálenie zmesi / horenie. Aby bolo možné tento proces efektívne dokončiť, musí spolupracovať niekoľko komponentov paliva a systému zapaľovania. Aj keď veľa pohyblivých častí pomáha motoru správne pracovať, jedným z hlavných problémov je trhanie motora alebo vynechanie paliva. Aby ste znížili problémy so zapaľovaním alebo trhaním motora, nezabudnite vymeniť komponenty paliva a systému zapaľovania podľa odporúčaní výrobcu. 

3. Vyššia spotreba paliva.

Ak motor pracuje efektívne, spaľuje palivo tak, aby sa zlepšila jeho spotreba. Niekoľko častí palivového systému, ako sú palivové filtre, vzduchové filtre, snímače hmotnostného prietoku vzduchu a snímače O2, sa však časom znečistia alebo opotrebujú. Ak k tomu dôjde skôr, ako príde k ich výmene, spôsobí to, že motor spotrebuje viac paliva ako obvykle. Riešenie poskytuje opäť proaktívny prístup k rutinnému servisu. 

4. Mŕtva / nefunkčná batéria. 

Väčšina autobatérií by mala vydržať asi tri - päť rokov. Mŕtva batéria je zvyčajne spôsobená zníženou kapacitou - alebo elektrickým prúdom - ktorý sa prirodzene znižuje, pretože batéria stráca schopnosť udržiavať kapacitu. Keď sa vám v zime vybije batéria, dôležité je ju čo najskôr oživiť  a nenechať batériu na mraze niekoľko dní, lebo sa úplne zničí. Poškodený alternátor (nedobíja batériu na dostatočnú úroveň), snímač teploty batérie alebo iné komponenty nabíjacieho systému môžu tento problém urýchliť. Najlepšie je autobatériu pri problémoch nechať skontrolovať v servise a prípadne vymeniť. 

5. Nepravidelne ojazdené pneumatiky. 

Predlžiť životnosť svojich pneumatík môžete tým, že ju budete správne rotovať – z prednej nápravy na zadnú, ako to odporúča výrobca vozidla. Spravidla je najlepšou voľbou striedanie pneumatík každých 5 000 - 10 000 km (alebo pri výmene motorového oleja). 

6. Pískanie a škrípanie alebo brúsenie bŕzd. 

Rovnako ako všetky ostatné pohyblivé časti vášho vozidla, aj brzdový systém sa časom opotrebuje. Brzdy sú nevyhnutné pre bezpečné zastavenie, takže keď sa objavia akékoľvek príznaky problémov, ako napríklad škrípanie, alebo pedál mäkkej brzdy, mali by ich čo najskôr skontrolovať profesionálni automechanici. Aj keď menšie problémy môžu spôsobiť škrípavé zvuky, hneď ako brzdy začnú brúsiť, je to jednoznačný znak, že je potrebné vymeniť brzdové doštičky, prípadne kotúče.

7. Porucha alternátora. 

Alternátor je časť vo vašom vozidle, ktorá udržuje všetky elektrické systémy v chode, ako náhle auto naštartuje. Zodpovedá tiež za dobíjanie batérie, aby bola udržiavaná v špičkovej kvalite. Keď sa alternátor pokazí, nakoniec to spôsobí predčasné opotrebovanie batérie a ďalšie problémy so štartovaním. Skontrolujte odporúčané servisné intervaly a vymeňte alternátor skôr, ako sa pokazí, aby ste predišli problémom. 

8. Poškodený štartér. 

Štartér je zariadenie zodpovedné za pretočenie motora, čím sa spustí proces štartovania. Ak tento komponent zlyhá, je to zvyčajne preto, že bol poškodený elektrický solenoid, rozbil sa štartovací motor alebo došlo k inej elektrickej poruche - napríklad štartovacie relé. Aj keď je možné štartér vymeniť skôr, ako sa pokazí, je ťažké predvídať, kedy k tomu dôjde. Najlepšie je nechať si v servise preventívne  skontrolovať štartovanie automobilu.. 

9. Trasenie volantom. 

Viaceré problémy môžu spôsobiť, že sa volant počas jazdy trasie. Ak k tomu dôjde ihneď po naštartovaní vozidla a začiatku jazdy, často sú zdrojom ložiská kolies alebo poškodené komponenty podvozku – tlmiče, silentbloky ramien, poloosi, ramená, čapy aj náboje kolies.. Ak sa to stane pri vyšších rýchlostiach, zvyčajne ide o problém s vyvážením pneumatík a kolies. Bez ohľadu na to je najlepším spôsobom, ako správne diagnostikovať a vyriešiť tento problém, nechať skontrolovať vozidlo vo vašom mieste profesionálnym automechanikom. 

10. Neúspešná emisná kontrola.

Intervaly technických a emisných kontrol sú v lehote štyroch rokov po prvom prihlásení do evidencie a potom periodicky v dvojročných intervaloch.  Väčšina staníc technickej a emisnej kontroly vám vystaví protokol o vykonaní emisnej kontroly. Vyhodnotenie emisnej kontroly. Pri emisnej kontrole sa stav vozidla a funkcia jednotlivých systémov hodnotia týmito chybami:

a) ľahké chyby (označené písmenom A) – vozidlo je spôsobilé na prevádzku v cestnej premávke,
b) vážne chyby (označené písmenom B) – vozidlo je dočasne spôsobilé na prevádzku v cestnej premávke, na odstránenie poruchy je stanovená lehota 60 dní, 
c) nebezpečné chyby (označené písmenom C) – vozidlo je nespôsobilé na prevádzku.  

11. Prehriatie motora.

Horúčavy dávajú zabrať nielen ľuďom, ale aj automobilom, Najmä staršie automobily môžu mať počas letných dní problém s chladením motora. Tento problém sa v skutočnosti vyskytuje zriedka. Vo väčšine moderných automobilov je chladiaci systém veľmi zložitý a obsahuje viac snímačov, ktoré monitorujú teplotu, prietok chladiacej kvapaliny a ďalšie komponenty. Znížiť riziko problémov s prehratím sa dá prevenciou – občasne sledovať hladinu chladiacej kvapaliny, vyčistiť plochu chladiča a vymeniť vodné čerpadlo skôr, ako sa pokazí.  

12. Automatická prevodovka. 

Pri správnej údržbe dokáže automatická prevodovka bez problémov vydržať viac ako 200 000 kilometrov. Moderná automatická prevodovka je hydraulický systém pozostávajúci z niekoľkých komponentov, ktoré sa môžu poškodiť, upchať nečistotami alebo vytekať. Ak k tomu dôjde, prevodovka „prekĺzne“ alebo nebude radiť hladko. Ak sa chcete vyhnúť týmto častým problémom s autom, venujte prevodovke dostatočnú pozornosť. Všetky automobily vyžadujú pravidelnú údržbu, aby zostali funkčné. Aj keď budete mať prehľad o navrhovaných podporných službách, ako sú výmeny oleja, filtrov a rotácie pneumatík, vyskytnú sa problémy. Jazdný štýl alebo model auta môžu spôsobiť, že vaše auto bude náchylnejšie na určité poruchy viac ako iné. V časti - Sťažnosti na auto nájdete konkrétne problémy s autom, na ktoré si musíte dať pozor pri značke, modeli a roku vášho vozidla. Bez ohľadu na to, aký typ vozidla si vyberiete, budete chcieť dávať pozor na predtým uvedené problémy s autom. 

Najlepšie príznaky poruchy motora. Ako majiteľ automobilu je dôležité, aby ste si neustále všímali príznaky možných problémov. Pri jazde by ste si mali všimnúť zvláštne zvuky alebo iné zvláštne problémy, ktoré sa môžu vyskytnúť. A keď ich zbadáte, neignorujte ich! Problémy s autom sa postupne budú len zhoršovať! Ak sa niekedy stretnete s nasledujúcimi príznakmi poruchy motora, nezabudnite čo najskôr vyhľadať autoservis s odbornou opravou. 

Klepanie motora, ktoré vychádza spod kapoty a stúpa a klesá pri otáčkach motora, je s najväčšou pravdepodobnosťou známkou zlyhávajúceho ložiska / hriadeľa motora. Ložiská motora sú to, čo podporuje pohyb pohybujúcich sa častí motora, a ak by sa zadreli, hrozí vážne poškodenie motora vášho vozidla. 

Farba dymu z výfuku prezradí o aute závažné veci. Ak spozorujete viac dymu z výfuku, ako je bežné, mali by ste si naplánovať cestu do autoservisu. Podľa farby dymu často zistíte, aký problém nastáva. Biely dym, je znakom chladiacej kvapaliny v spaľovacej komore, modrý dym  signalizuje nadmerné spaľovanie oleja spolu so zmesou paliva. Čierny dym na druhej strane je známkou, že motor spaľuje väčšie množstvo paliva.  

Skontrolujte kontrolky motora. Príliš veľa ľudí ignoruje blikajúce kontrolky motora. Kontrolka motora bliká pri otočení kľúčom v zapaľovaní a zhasnúť by mala pri naštartovaní motora. Ak však kontrolka bliká neustále alebo začne nečakane blikať počas jazdy, zobrazuje poruchu, ktorú je nutné riešiť s odborníkom. 

Znížený výkon motora. Všimli ste si pokles výkonu motora? Nedostatočne zrýchľuje? Vyžaduje vaše auto čas na zahriatie? To sú všetko problémy, ktoré by sa mali riešiť, ako náhle sa vyskytnú. Dôvody straty výkonu môžu byť v mechanických poruchách. Vo väčšine prípadov je zanedbávanie údržby motora. Nezabúdajte na pravidelný servis a údržbu. Strata výkonu motora môže znamenať nedostatok vzduchu, problém s dodávkou paliva, strata kompresie a neštandardné zapálenie zmesi. V prípade akejkoľvek poruchy motora je potrebné navštíviť autoservis.   

Všetky regióny

Regióny

Stiahnite si aplikáciu Wilio
pre Android alebo iOS